.

A könyveimet megrendelhetitek itt: http://konyvmolykepzo.hu/cimke/spirit-bliss

A Gyógyító pilleszárnyak című ficem be lesz fejezve mindenképpen. Az utolsó fejezete még idén várható, dec. 31-ig megleszek vele, ígérem! :)


2010. január 29., péntek

Kreatív írás - Ötlet

Sokat gondolkoztam ezen az ötletemen, fogalmam sincs, hogy ki mit szól majd hozzá, de gondoltam, felvetni érdemes, hátha lesznek érdeklődők... Csak azért merem megkérdezni, mert úgy érzem, nem csak ti tudnátok segíteni nekem, hanem én is segíthetnék azoknak, akiket foglalkoztat az írás művészete. Elég sokan megkerestek már közületek, hogy olvassam el az írásaitokat, vagy segítsek ebben-abban az írással kapcsolatban, de sajnos, túl sokan vagytok ahhoz, hogy mindenkinek a kedvében tudjak járni, kevés volt eddig az időm az egyetem miatt, és nagyon sok munkával is jár az, hogy ilyen sokat olvassak és ilyen sok mindenben segítsek (bár szívem szerint, tényleg teljesen ingyen megtenném).

Most úgy tűnik, hogy az egyetemen a következő félévemet halasztanom kell, mivel nagyon magas a tandíj, és nem tudjuk ilyen rövid idő alatt összekaparni a pénzt rá. :-/ Viszont, valamit kezdenem kell magammal ebben a félévben is, mert nem akarok anyuék nyakán élősködni. Munkát nem nagyon talál az ember Pécsett, ezért gondolkoztam azon is, hogy felmennék Pestre. De ha kapnék is valami kötött munkaidős állást Pesten, az elvenné az időmet az írástól, amit én nagyon nem szeretnék, és gondolom, ti sem. :D

Éppen ezért elkezdtem gondolkozni, hogy mivel tudnék legalább minimálisan segíteni itthon anyuéknak anyagilag úgy, hogy közben írni is tudok mellette. Szóba jött a babysitterkedés és a magántanítás, de ilyen állást is nehéz találni manapság. Aztán a magántanításról beugrott valami. Mi lenne, ha az írás művészetét próbálnám átadni olyan fiataloknak, akiket érdekel ez a dolog. Magyar szakos vagyok, szóval, az elméleti háttér megvan, és mivel 13 éves korom óta írok, így a gyakorlati is (16 évesen megnyertem egy országos színdarabíró pályázatot, a színdarabomat előadták Kaposvárott, három éven keresztül megnyertem az iskolai alkotói pályázatot, jó párszor felolvasták novelláimat a rádióban, egy novellám nemrég megjelent a Páholy, irodalmi folyóiratban, a neten a Harry Potter és Twilight rajongók nagy része ismeri az írásaimat, és nem sokára meg fog jelenni az első regényem a Könyvmolyképző Kiadó segítségével). Pedagógiát is tanultam, a szigorlatom 5-ös lett, ezért a tanári háttér is biztosított. Vagyis a képzettségem megvan hozzá, csak még a diplomámra kell várnom egy fél évet.

Aztán eszembe jutott, hogy gondot okozhatna az, hogy Pécsett lakom, és a legtöbb érdeklődő valószínűleg, nem pécsi és nem is tud rendszeresen utazni. Aztán az is eszembe jutott, hogy minek tanultam az egyetemen a e-learningről, ha nem azért, hogy használjam is... :D (Aki nem ismerné ezt a fogalmat... Az e-learning egyfajta internetes távoktatás. :) Aki kételkedne abban, hogy működik-e, az kérdezze meg Freebet, mert őt így tanítom most történelemre, hogy az érettségije minél sikeresebb legyen. :) )

Szóval, eme hosszas bevezető után elmondom, mit találtam ki. Kreatív írás magánoktatást vállalok azoknak, akiket érdekel az írás. Ebbe beletartozik az elméleti és a gyakorlati tudásom átadása is. Nem vagyok még képzett tanár, nincs meg a diplomám, szóval, csak mint gyakorló író és magyar szakos diák csinálnám ezt a munkát amolyan diákmunkaként. :)

3 csoportba lehetne jelentkezni:

1. E-learninges tanulócsoport: Heti 1x lenne óra (egy óra 60 perces). Msn-en tartanánk meg olyan időpontban, amely mindenkinek megfelel (szerintem, a hétvége a legvalószínűbb...). Ha szükséges, 2 alcsoport indul majd, hogy biztosan mindenkinek jó legyen az egyik időpont, és egy csoportban max 5 ember lehet, mert ha sok ember van egy csoportban, akkor nem lehet rendesen tanulni. Vagyis, igyekezzen a jelentkezéssel az, aki ebbe a csoportba szeretne kerülni, mert max 10 férőhely lesz március hónapban.
Egy hónapban tehát 4x60 perces óra lenne. Egy óra 400 Ft lenne (ez szörnyen olcsó, mert egy magántanár általában 1000-2000 Ft-ot kér el egy óráért, de én nem akarlak titeket lehúzni. :D ), vagyis egy havi jelentkezés 1600 Ft-ba kerülne. A pénzt havonta kéne befizetni, vagyis, ha nem tetszenek az órák, akkor a következő hónapban dönthetsz úgy is, hogy már nem akarsz járni rájuk (de én mindent megteszek, hogy jól érezzétek magatokat és emellett fejlődjetek is :) ).


2. E-learninges egyéni oktatás: Aki nem csoportban szeretne tanulni, mert azt akarja, hogy egy órán csak rá figyeljek, annak lehetősége van egyéni időpontot kérni tőlem. :) Ebben az esetben is msn-en tanulnánk, de akkor a megbeszélt időpontban, ő lenne az egyetlen diákom, így csak rá tudnék koncentrálni. :) Itt is heti 1x lenne óra (egy óra 60 perces).
Egy hónapban szintén 4 óra lenne tartva. Mivel itt a figyelmemen a diáknak nem kell másokkal osztoznia, ezért egy óra 450 Ft lenne. Vagyis, egy havi jelentkezés 1800 Ft-ba kerülne. A pénzt itt is havonta kéne befizetni, és dönthetsz úgy is, hogy a következő hónapban már nincs szükséged a segítségemre. :)

3. Személyes egyéni oktatás: Aki pécsi, annak lehetősége van arra, hogy személyesen vegyen tőlem órákat. Ebben az esetben nálam, nála, vagy egy megbeszélt helyszínen találkozunk megbeszéléstől függően. Itt is heti 4 óra lenne (egy óra 60 perc).
Vagyis, egy hónapban 4 óra lenne tartva. Mivel a figyelmem itt is csak egyetlen diáké, és személyesen, testi valómban veszek részt az órákon, ezért egy óra 500Ft-ba kerülne. Itt lehetőség van arra, hogy ne havonta, hanem óránként fizessen a diák, vagyis, óráról órára eldöntheted, hogy szeretnél-e még tanulni tőlem. :)

A témák, amikről tanulnánk:

1. Költészet

2. Novellaírás

3. Regényírás

4. Színdarab- és forgatókönyvírás

Én úgy gondolom, hogy az elméleti része az órának 20-30% lenne, a gyakorlati pedig 70-80%, mert végül is, aki az órámra jön, az gondolom, azt szeretné megtanulni, hogyan írjon egyre jobban és jobban, és a tehetségét szeretné kibontakoztatni főleg. :)
Az árba beletartozik az is, hogy jegyzeteket kaptok minden témáról, amiket később felhasználhattok majd önállóan is. :)

A jelentkezés és fizetés módja:

Jelentkezni csak akkor jelentkezz, ha előtte megbeszélted a szüleiddel a dolgot, és ők beleegyeztek. Kivéve persze, ha nagykorú vagy, és hozhatsz önálló döntéseket. :D
Ha biztosan jelentkezni szeretnél, akkor írj egy e-mailt a spiritbliss24@gmail.com címre. A mail tárgyaként azt írd, hogy kreatív írás (mindenképpen írd rá, nehogy elvesszen a leveled a sok egyéb levél között!).
A jelentkezési határidő a március havi kreatív írásra: február 15.
A jelentkezési mailedbe írd bele, hogy melyik csoportot választod a három közül, és hogy a hét mely napján, milyen időpontban felelne meg neked a foglalkozás.

Az 1. 2. csoport esetében a pénzt február 26-ig kéne elküldenetek az általam mailben megadott címre, postán.
A 3. csoport tagjai pedig mindig az adott órán, személyesen fizetnék ki az óradíjamat.

Ha valaki nem jelenik meg az órán, sajnos, nem tudok pénzt visszafizetni, viszont, ha valamilyen okból én nem jelennék meg (ami csak valami szörnyen komoly indokkal fordulna elő, pl. ne adj isten, baleset, betegség stb.), akkor természetesen, a diák kérésétől függően, vagy megtartom később az órát, vagy visszafizetem az elmaradt óra díját.

Remélem, hogy tudok segíteni nektek az álmaitok elérésében, és a tanulás mellett jól fogunk szórakozni is. :)

Szandi azt mondta, hogy azt is írjam ide, hogy Pécs területén vállalok még magyar irodalomból, nyelvtanból és történelemből is vizsgára, érettségire, felvételire való felkészítést, valamint ha valakinek szüksége van napi segítségre a házijában és a tanulásban, abban is szívesen segítek. :) Ezen kívül, babysitterkedést is vállalok bármilyen korú gyermek mellett. A magántanításban és a babysitterkedésben is van már tapasztalatom. :) Ezeknek az ára megbeszéléstől függően: 900-1300 Ft lenne. Jelentkezni erre is a spiritbliss24@gmail.com címen lehet. :)

Új fejezet egyébként hétfő vagy kedd este jön majd. Igyekszem vele. :)

27 megjegyzés:

  1. Szia Spirit. Szerintem ez tök jó ötlet ^^
    Megpróbálom anyuékat megfűzni, szerintem finanszíroznák is (legalábbis reménykedem benne :)
    Bár én inkább egyéni oktatásban vennék részt, ha rábólintanak az ősök, mert úgy könnyebb lenne értelmeznem amiket mondasz.
    Fogok írni mailt, ha már biztos a dolog. Szurkolok, hogy minél több tanítványod legyen! Puszi: Tia

    VálaszTörlés
  2. Köszi. :) Kicsit féltem, milyen ötletnek találjátok majd, de egyelőre csak pozitív visszajelzést kaptam. :) Igyekeztem a lehető legkevesebb pénzt kérni a tudásomért cserébe, de még emiatt is lelkiismeret-furdalásom van. :D Milyen gáz lesz, mikor ténylegesen dolgozni fogok majd, és lelkiismeret-furdalásom lesz, amiért fizetést kapok. :D
    Remélem, hogy a szüleid beleegyeznek, és tarthatok neked is órákat. :) Pussz. :)

    VálaszTörlés
  3. Szia!Nekem nagyon tetszik az ötlet, és valószínű, hogy jelentkezni fogok.Csak anyukámmal kell beszélnem, de ő úgyis támogatni fog ebben.Én is szoktam írogatni, de sajnos elég kevés az önbizalmam ahhoz, hogy publikáljam is őket és általában ez az írásban is meggátol néha(pontosabban elég gyakran:)) Többek közt ezért is jelentkeznék, mert ha tudom, hogy egy profitól tanulok és ha majd később ő mondja azt, hogy ez jó és ez nem akkor talán én is felismerném a különbséget és ettől megnőne egy picit az önbizalmam is.Még ma beszélek anyukámmal, és ha engedi akkor biztosan jelentkezni fogok.:)

    VálaszTörlés
  4. Igen, pont azért is mertem végül meghirdetni az ötletemet, mert én is voltam kezdő író, és emlékszem még, hogy nem tudtam, hová is fordulhatnék segítségért, tanácsért.
    A sulinkban nem nagyon foglalkoztak a tehetségekkel, a közelben nem voltak olyan tanfolyamok, közösségek, ahol megoszthattam volna az írás örömét másokkal, és tanulhattam volna tőlük, éppen ezért, fogalmam sem volt, hogy jó-e, amit csinálok...
    Szóval, azért is éreztem úgy, hogy meghirdethetem ezt az ötletemet, mert tudom, hogy van olyan plusz tudásom, amivel segíthetnék a fiatal, kezdő íróknak, amilyen egykor én is voltam. :)
    Remélem, hogy az anyukád támogatni fog majd téged, és találkozunk az órákon. :)

    VálaszTörlés
  5. Hát igazából én is nagyon szeretnék jönni az óráidra csak a szüleim nem fogják megengedni mert hát elég pénz szűkében vagyunk :( hát kár

    VálaszTörlés
  6. Megértem. A mi helyzetünk is elég nehéz itthon. :-/ Sajnálom, hogy nem tudsz jönni.

    VálaszTörlés
  7. Szia :)

    Beszéltem erről anyuval és azt mondta, hogy átgondolja :) és szerintem belefog menni, de írok majd egy mail-t ha rábólintott :D és tök klassz ötletnek tartom, hogy ilyet kitaláltál. :)( közben bejött anya és azt mondta, ha jelentkezni akarok, akkor maximum február hónaptól :/ szval olyan kétértelmű szavakat használ, hogy még mindig gondolkodik rajta :) )
    Majd jelzek. :D

    VálaszTörlés
  8. nyelveket a magyaron kívül alapszinten (pl angolt) nem vállalsz?
    Nóri

    VálaszTörlés
  9. Delia: Alapból februárban kéne az első béremet kifizetni, és márciusban kezdődnének az órák. :) Várom majd a visszajelzésedet. :)

    Nóri: Hát, angolul és németül tanultam, de egyikből sincs nyelvvizsgám. A nyelvtan megy, az olvasás, írás, fordítás megy, de beszélni nem igazán tudok. Ha passzív angol nyelvtudásra van szükséged (nyelvtan, olvasás, fordítás, írás), akkor tudok segíteni, de a szóbeli kommunikációban nem vagyok jó. Viszont, ha Pesten laksz, akkor a legjobb barátnőm most diplomázott angol szakon, és ő vállal angolból diákokat, szóval, szólhatok neki. :)

    VálaszTörlés
  10. Jah, nem Szandi legjobb barátnőm, mielőtt azt hinnétek. :D Az angolos legjobb barátnőm egy másik legjobb barátnő. :D Szép az élet, ha az embernek több is van. :D

    VálaszTörlés
  11. Szia! Hát én igazából nem tudom... Mit is jelentene ez az oktatás, mármint mi történne egy ilyen órán? Mert valójában ez az egész jól hangzik figyelembe véve, hogy mennyi tapasztalat van a hátad mögött. De szóval visszatérve a kérdésemre mit jelentene az a 30% elmélet és 70% gyakorlat? És kb. hogy működik ez az egész? Előre is köszi!

    VálaszTörlés
  12. Lettina: Ez egy jó kérdés, és helyes is, hogy feltetted. :) Arra gondoltam, hogy aki jelentkezik, az kap egy tantervet még azelőtt, hogy fizetne, és így még dönthet, hogy tényleg szeretné-e ezt az egészet, vagy sem, de lehet, hogy jobb, ha előre teszek fel ide egy tantervet, hogy mindenki lássa. Ezzel talán, ösztönözlek is titeket majd. :)
    Szóval, holnapra elkészítem írásban is a tantervet, ami a fejemben már megvan, és megnézhetitek, hogy pontosan mire is gondoltam. :)

    VálaszTörlés
  13. oké, köszi, akkor majd megnézem és utána döntök:)

    VálaszTörlés
  14. most, hogy újra olvasgattam az egészet, felmerült bennem kettő kérdés :)

    Ha valaki csoportosra jelentkezik és végigviszi az egy hónapot, vagy a hónap közben, "átiratkozni" egyénire? :)

    hirtelen ez jutott eszembe.

    és akkor a tantervet holnap elolvashatjuk? :D

    VálaszTörlés
  15. áááh elírtam :

    Ha valaki csoportosra jelentkezik és végigviszi az egy hónapot, vagy a hónap közben, "átiratkozhat" egyénire? :)

    VálaszTörlés
  16. Hát, én jobban szeretném, ha csak a hónap lejártával változtatna valaki csoportot. Mert az olyan ciki, ha megkérek valakit, hogy azt a pár Ft-os különbözetet küldje már el nekem. Ha meg nem kérem el, az meg azokkal szemben igazságtalan, akik az elejétől kezdve egyénire jártak, és kifizették a teljes összeget.
    Szóval, jobb lenne úgy, ha egy hónap lejártával lépne át valaki a másik csoportba, ha szeretne. :)
    De persze, ha valaki nagyon-nagyon át akar menni egyénire, lehet róla szó, csak akkor azt a pár Ft különbözetet el kéne küldenie, hogy ne legyek igazságtalan a többiekkel szemben.

    És igen, a tantervet holnap elolvashatjátok. :)

    VálaszTörlés
  17. nekem ez pont jól jön... :D jeh... márcsak anyát kell meggyőzni... és leg. neked is took evvel segíteni... :)

    VálaszTörlés
  18. Köszi a választ. :) Írtam egy mail-t. :D

    VálaszTörlés
  19. Szia lelkem.:)

    Hát ez nagyon aranyos ötlet.:)
    És való igaz, tényleg nem drága.:)
    Mindenki tudja, hogy mennyire tehetséges vagy, és ez már garancia arra, hogy ha te tanítasz abból nem sülhet ki rossz.

    Én most érettségire készülök. Három hónap és érettségizek! Érted? Rettegek. Nekem per pill tanulni kellene megtanulni. Szóval tanulok, de félek, hogy azt a sok anyagot, nem fogom tudni észben tartani. pff... ez asszem már az én bazi nagy problémám.D

    Az ötlettel kapcs, ha nem lennék végzős, boldogan bólintanék én is rá. Mert más az, hogy nekiáll valaki írni, és közzéteszi, aztán, ez a valami amit ír, tetszik is néhány embernek, és kialakul egy olvasó tábora. De attól még amatőr marad az ember. Szóval biztos érdekes lenen megtanulni, hogy hogy kéne normálisan , profik módjára hozzáfogni egy ilyen dologhoz.:)

    Hát talán nyáron édesem, ha még közben is lehet ilyenekre jelentkezni Akkor talán kipróbálnám. De most mint mondtam néha még lélegezni sincs időm. A mai napom azzal telt, hogy 15. századi Magyaroszágot jegyzeteltem. Úgy érzem, hogy nem tudok semmit.:/

    Bocsi a nyafogásért.:$

    Am nem volt túl elhamarkodott az anyagiak közzététele? mmint mi történik, ha túl sokan szeretnének inkább egyénire menni. Nem érte volna meg neked jobban, hogyha, először felméred a létszámot, és csak utána mondasz árat? Tudom,, hogy magam ellen beszélek,csak azt szeretném, hogy ha már munkát fektetsz bele, akkor megérje neked.:)

    puszi, Truska

    VálaszTörlés
  20. Hira: Drukkolok, hogy sikerrel járj anyudnál. :)

    Truska: Neked meg az érettségihez drukkolok. :) Miután túl vagy rajta, szívesen várlak majd az órákon. :)
    Hát, az anyagiakat szerettem volna előre tisztázni. Nem akarok senkit lehúzni sok pénzzel, nem azért csinálom ezt a magántanítást, ezért is ilyen olcsó. Viszont, nekem ez a pár ezer Ft is jól jön most, hogy meg vagyunk szorulva. Szóval, jobbnak láttam előre megmondani, hogy mennyit is kérek, mert így ti is el tudjátok dönteni, hogy megéri-e nektek, és én is kérhettem annyit, amiért anyagilag azért még megéri dolgoznom (lelkiekben akár ingyen is megérné :D ).
    Pussz neked is, drága! :)

    VálaszTörlés
  21. Esküszöm nem vagytok eszeteknél! Nem az írásoktatásra gondolok. A tvájlájtra! Te is Spirit Bliss, egyetemista diák vagy, tudsz írni is, mért pazarlod a tehetséged ilyenre? Ilyen... hadd ne használjak jelzőket.

    Szánalmas, kérlek szépen, szánalmas!

    Tudod, én is lány vagyok, de borsódzik a hátam az undortól, ha ezt a filmet említik vagy a ronda főszereplő képét kell meglássam valahol. Geil, nyál, cukorszirup! Szenvelgős mesécske, egy unatkozó háziasszony pennájából... Ráadásul eget rengető badarság az egész. Nincs benne semmi realitás... És a realitást ne tévesszük össze a racionalitással! Egy mese is lehet reális - sőt annak kell lennie! - a maga világában, de a tvájlájt abszolúte nem reális a vámpírok világában...

    Ilyen vámpírok nincsenek egy néprajzi könyvben sem megemlítve, a hiedelmek, babonák címszó alatt, egy folklór sem számol be hasonló mentalitású, habitusú vámpírokról. Vagy nézd csak meg a régi mozik vámpírjait!

    Ha mindenképp ilyen emo-lényeket akarunk kreálni, mint ezek itt a tvájlájtban, kreáljunk, csak akkor ne nevezzük őket vámpíroknak, hanem alkossunk egy új fajt, más elnevezéssel.

    Gondoljunk csak bele, milyen lenne egy zombi, aki kivételes intelligenciájával menti meg a világot a pusztulástól, és még csak embert sem eszik, mer' ő jó...

    Szerencsétlen Lugosi Béla - meg Bram Stoker is -, forog most a sírjában, hogy több nagy nevet ne említsek...

    Áh, de hagyjuk, csak felbosszantom magam...

    Egyébként maga az írás nagyon jó, és ha Ti ezt szeretitek, lelkem rajta, csak már nem bírtam szó nélkül hagyni felháborodásomat a XXI. századi "vámpírtörténetek" iránt.

    VálaszTörlés
  22. Szíved joga utálni a Twilightot. :D Én sosem voltam vámpírmániás, így a régi idők vámpírjai miatt nincsenek előítéleteim a Twilight vámpírjaival szemben. Plusz szerintem, pont hogy a régi vámpírok voltak emósak, hiszen, feketében jártak, elzárkóztak nagyrészt az emberektől, depressziósak voltak stb. Míg Meyer vámpírjai színes ruhákat hordanak, emberek között élnek és próbálják kiélvezni az örökkévalóságot, ahogyan csak tudják. :)
    Én látom a filozófiai és lelki mélységeket a történetben. A démont, aki próbál angyalibb lenni, és az angyalt, aki próbál démonibb lenni, hogy elnyerhesse az igaz szerelmet. A család fontosságáról szóló szálat. Az élet-halál kérdéséről és a lélekről szóló filozofálgatást. Egy csomó minden van a felszín alatt, ha az ember nem elutasító. :)
    Bár azzal egyet kell értenem, hogy Meyer nem a legjobb író a világon, közel sincs hozzá. A történet megírása hagy maga után egy csomó kivetni valót. De maga a sztori, a benne lévő karakterek, nekem nagyon tetszenek.
    Szóval, én pont azért kezdtem el írni a ficemet, mert láttam Meyer regényének a hibáit, viszont fantáziát is láttam a történetben, és meg akartam alkotni a magam világát, amelynek igaz, hogy az alapja a Twilight, mégis a saját világom. :)
    Roberttel kapcsolatban meg ízlések és pofonok. :) Minden nőnek más férfitípus tetszik. Szerintem, jó pasi, mások szerint nem. :) Hála az égnek! :D Gondolj csak bele, milyen pocsék lenne, ha minden nőnek ugyanaz a pasi tetszene... Huhú, nagy háború lenne a dologból. :D
    Én nem igazán értem, hogy mi értelme ezen felhúzni magadat. :) Van, akinek ez tetszik, van, akinek az. Nem kényszerít senki senkit arra, hogy olyasmit olvasson vagy szeressen, amit nem akar. Mindenki maga döntheti el, hogy mit szeret és mit nem.

    VálaszTörlés
  23. Szerintem, én a ficemben megteremtettem egy olyan világot (Meyer világának kiteljesítését), amit érdemes elolvasni (annak ellenére, hogy nekem is vannak hibáim :) ).
    Szóval, a lényeg, hogy béke és elfogadás. Nem dühöngeni kell, mert az csak árt az ember egészségének, hanem elfogadni, hogy ízlések és pofonok. :) Számomra is vannak olyan mániák (pl. a most elterjedt japán és emó mánia), amik érthetetlenek, de minek dühöngjek ezen? Van aki így tudja kiteljesíteni önmagát, van, aki úgy. Nem megérteni, hanem elfogadni kell. És a dühöngés csak leszívja az ember energiáját. Én az energiámat inkább az alkotásba fektetem, nem abba, hogy butaságok miatt bosszankodjak, amiken úgysem tudok változtatni. :) Szerintem, inkább te is tedd ezt. :)
    Egyébként, én egy cseppet sem sajnálom, hogy írom ezt a ficet, és nem érzem a tehetségem elpazarlásának, mivel sok-sok embernek örömteli perceket tudtam okozni, rengeteg emberre hatottam érzelmileg, és jó pár olvasómat el is tudtam gondolkoztatni. Ha másért nem, már ezért is megérte. :) Ez nem sok írónak sikerül, és erre büszke vagyok. :)
    És ha nem lenne a ficem, valószínűleg, sosem kapok annyi energiát Szanditól és az olvasóimtól, hogy megírjam a saját könyvemet, amit nem sokára ki is fog adni a Twilightot is megjelentető kiadó. :) Ha egyszer elolvasod, kíváncsi lennék a véleményedre. Nem vámpíros, úgyhogy ettől nem kell félned. :)
    Egyébként, ezek kitalált lények. A vámpírok, zombik stb. nem valóságos lények, amikről tudományosan leírták, hogy ilyen és ilyen tulajdonságaik vannak, és így és így működnek, ezek a tények, nem lehet rajtuk változtatni, és kész! Egy csomó történet van, amelyben az írók felhasználnak már kitalált mitológiai lényeket, és más tulajdonsággal ruházzák fel őket, mint az eredeti történetekben. Ott van a Harry Potter például. Tele van már korábbról ismert mitológiai lényekkel, és egyik sem pontosan olyan, mint a régi történetekben. :)
    Az írói fantázia határtalan és szabad. Senki sem kötheti meg. Ha új tulajdonságokat akar adni egy mitológiai lénynek, hát megteszi. Nem lehet elnyomni. :) Mellesleg, nekem Meyer vámpírtulajdonságai sokkal jobban tetszenek, mint a régi vámpírtörténetekben lévők. :D Kivéve a csillogást. Bár gyönyörű, de az már inkább tündérmesébe illő. :) De ezen kívül nekem minden reális és szimpatikus. :)
    Egyébként, köszönöm a dicséretet is. Észrevettem a felháborodott sorok között, és örülök neki. :)
    És én tényleg elfogadom, hogy te így gondolkozol a Twilightról. Van, amiben egyet is értek veled. De felesleges idő és energiapocsékolás bosszankodnod. Ehelyett inkább, ha nyitott vagy, megpróbálhatnál mégis valami értéket keresni a történetben. Ha meg nagyon elutasító és elzárkózó vagy, akkor inkább keress egy számodra tetsző történetet, és olvasd azt. Hidd el, jobb napod lesz tőle, mintha a bosszúságra fordítanád az idődet. :)

    VálaszTörlés
  24. Szia! Egyet értek Spirit Blissel csak én még azt is hozzátenném, hogy pont attól jó szerintem a történet, hogy nem a régi, sablonszerű tulajdonságokkal rendelkeznek ezek a lények, hanem az író vette arra a fárastságot, hogy valamiel kicsit különlegesebbé tegye a történetét, hogy ne süllyedjen bele az unalmas hétköznapokba. Egyébként szerintem a többségnek (bár én ezt nem tudhatom) nem az tetszik ebben a storyban, hogy vámpírok szerepelnek benne hanem ennek az egésznek az érzelmi oldala. Hogy a főszereplőket olyan erős szerelem köti össze, hogy a köztük lévő különbségek nem számítanak. Abban egyetértek, hogy ez az egész csak egy mese, nade ki nem szeretne legalább pár percre elmenekülni a valóság elől és átadni magát egy álomvilágnak, ahol bármi megtörténhet? Most én persze nem akarlak arról meggyőzni hogy szeresd ezt a történetet, csak elmondom a véleményem. És amúgy semmi értelme ezen bosszankodnod, akik ezt szeretik csinálni azoknak a véleményét úgysem tudod megváltoztatni és csak fölöslegesen kínzod magadat ezzel. Remélem találsz magadnak valami kedvedrevaló időtöltést és nem idegesíted ezzel magad:)

    VálaszTörlés
  25. Nahát, kellemesen csalódtam, miután láttam, hogy nem törölted a hozzászólásomat, sőt, hosszú sorokon keresztül válaszoltás is. :)

    Amikor az "emo"-szót használtam, tulajdonképpen az "emocionális" szóra gondoltam, de akár használhattam volna a "szentimentális" kifejezést is...

    Természetesen tisztában vagyok vele, hogy a vámpírok és társaik, mind kitalált lények, viszont 7 éves korom óta (most 30 vagyok) érdekelnek a népi babonaságok és a hiedelemvilág, ahogyan a világ vallásai is, dacára, hogy nem hiszek egyikben sem. Számomra a fantázia mindig fontosabb volt a valóságnál, még ha ez nem túl normális dolog is... (De nem vagyok ezzel teljesen egyedül, van egy ismerősöm, aki egyetemet végzett, történelmet tanít, és angol szakfordító. Ő vampirológiából szeretne PhD-zni...)

    Ami a vámpírokban lenyűgöz, az éppen hogy a negatív tulajdonságaik: a kitaszítottság, a magány, a keserv, a közönyös kegyetlenség, amely a valódi gonoszságtól mégis távol áll, a dohos, pókhálós kriptaszag, amely körüllengi egész lényüket, és az az elképzelése a folklórnak, miszerint a vámpír először a szeretteit látogatja meg és veszi el életüket. Ez utóbbiban én nagyon mély értelmet vélek felfedezni: a vámpír elkeseredett tehetetlenségét, az érzelmek (más módon való) kifejezésének képtelenségét, amit majd bővebben ki is fogok fejteni, és próbálom megmagyarázni készülő történetemben.

    Mert én is írok ám egyet, noha ott a vámpír, mint metafora fog megjelenni. Egy fiatalember tébolyának inkarációja lesz... Na, de nem lövöm le a poént, hátha kíváncsi vagy rá, és netán odatévedsz az oldalamra (Ego Sum Resurrectio et Vita - a profilomban megleled...), amit épp most renoválok, úgyhogy még nincs kint minden eddig elkészült rész... Egyébként kíváncsi lennék én is a Te véleményedre, ha már itt tartunk... :)

    És hidd el, olvasom a történetet, annak ellenére, hogy nincs kriptaszaga, mert a stílusod tetszik, jól írsz, és én mindenre kíváncsi vagyok. (Nem egy olyan regényt elolvastam, aminek a témája abszolút nem tetszett, sőt nem érdekelt, az írónak azonban olyan elragadó volt a stílusa, ahogy a szavakat fűzte, hogy képtelen voltam letenni...)

    A bosszankodás meg részemről nem energiapocséklás, mi több feldob, gondolatokat ébreszt. Lételemem - de nem létformám. Tudod, adrenalin... :)

    Egyébként meg ritkán kommentelek, csak szélsőséges esetekben teszem, és sokszor csak írok valahová egy kétméteres hozzászólást, aztán később vissza sem megyek megnézni, mit reagáltak rá. Megmondtam a magamét, és onnantól fogva jól érzem magam... :) De ide visszajöttem, kíváncsi voltam, mit szólsz... :)

    Aztán jelezd ám, ha megjelenik a könyved!

    Nos, valami ilyesmit akartam mondani...

    VálaszTörlés
  26. Nem szokásom senkit sem cenzúrázni, aki másképp gondolkodik, mint én. Az én igazságom nem feltétlenül számít egyetemes igazságnak, csak egy a sok közül. :) El tudom fogadni, ha valaki mást gondol, mint én. :)

    Hát igen... Ha ennyire régóta és ennyire mélyen benne vagy annak a világnak a kutatásában, amelyhez a vámpírok mitológiája is tartozik, akkor nem csoda, hogy téged zavar, ha változtatnak a vámpírszabályokon egy történetben. Ez tökéletesen érthető. Csak gondolj arra, hogy mások nem kutatták ennyit a babonákat, hiedelmeket, mert nem mindenkit érdekel ez a téma ennyire (mindenkit más témák érdekelnek :) ), és aki nem tud ennyi mindent a vámpírokról, az simán élvezni tudja Meyer vámpírszabályait. :) Szerintem, velünk, akik szeretjük a Twilightot, nincsen semmi baj, csak éppen egy teljesen más szemszögből és más nézőpontból látjuk a történetet pont azért, mert nincs akkora háttértudásunk a témáról, és ez nem befolyásol minket. :)

    Igazán klassz dolog, hogy téged ennyire érdekel a téma, és hogy ennyit tudsz róla. Ha azok a fajta vámpírok vonzanak, akikről a hsz-edben írtál, akkor olvass és írj róluk, mert az olvasás és az írás nem csak örömet okoz, de kreatívvá is tesz. :) Viszont, azt fogadd el, hogy egy másik nézőpont is létezik. Attól még, hogy mi másképp gondolkozunk, nem vagyunk sem szánalmasak, sem tudatlanok, sem buták. Egyszerűen csak más külső és belső hatások értek minket az életünk során, és más szemüvegen keresztül látjuk a témát. :)

    A történetedre kíváncsi vagyok. :) Nem ígérem, hogy most azonnal el fogom olvasni, mert iszonyatosan sok dolgom van mostanság, de mindenképpen be fogok kukkantani a blogodra, és hagyok majd véleményt is. :)

    És igen, a bosszankodás lehet jó is, mert feltüzel és beindítja az ember agytekervényeit, csak én nagyon nyugis típus vagyok, és csak iszonyatosan komoly dolgokkal lehet úgy felhúzni, hogy bosszankodni kezdjek. :D Talán, ezt látod is, mert lehet, hogy ha más blogjára írod le a véleményedet, akkor abból veszekedés lett volna, és nem értelmes beszélgetés. :) De én jobban szeretem megbeszélni a dolgokat, semmint veszekedni. :)

    És persze, mindenképpen szólok, ha megjelenik a könyvem. :)


    Lettina: Igen, egyetértek. :) Én sem azért szeretem elsősorban a Twilightot, mert vámpírokról szól, hanem a történet mélyén megbújó filozófiai gondolatok és a karakterek fogtak meg. :)

    VálaszTörlés